مزیت های نوشتن ژورنال معاملاتی

 

مزیت های نوشتن ژورنال

  • پیدا کردن الگو های رفتاری، معامله گری و احساسی

تقریبا تمامی ترید هایی که توسط معامله گران انجام می شود، تحت تاثیر پارامتر های روانشناسی، نحوه تفکر و حالت ذهنی است. با نوشتن یک ژورنال ترید دقیق می توان این الگو های ذهنی را شناسایی کرد و در صورت نیاز آن ها را اصلاح کرد.

به عنوان مثال اکثر تریدر ها پس از چند معامله ضررده عصبی می شوند و دست به معاملات احساسی و غیر منطقی می زنند. در چنین مواقعی اگر ژورنال معاملاتی به درستی ثبت شود، به راحتی می توان این الگوی رفتاری اشتباه را شناسایی کرد.

  • افزایش نظم معاملات انجام شده

با داشتن ژورنال ترید، معامله گران به طور ناخودآگاه منظم تر و دقیق تر می شوند. انضباط در معامله گری تاثیرات فوق العاده ای در موفقیت دارد.

  • شناسایی نقاط قوت و ضعف استراتژی معاملاتی

مزیت دیگر ژورنال ترید این است که شما می توانید با استفاده از آن، نقاط ضعف و همچنین قوت استراتژی را به طور مستند شناسایی کنید. معمولا معامله گر پس از ثبت تعدادی معامله در ژورنال، به مرور متوجه نقص های استراتژی خود می شود.

تعیین مسیر حرکتی مطمئن برای استراتژی

تعیین مسیر حرکتی و خط مشی که با توجه به استراتژی هایتان ساخته شده است عامل اصلی موفقیت شما در معاملات خواهد بود. تعیین این امر مهم با ثبت دقیق جزئیات معاملات و همچنین تمامی محاسباتی که در طی روز انجام میدهید بدست خواهد آمد.

مانع از تصمیم گیری های احساسی در معاملات

بلاشک زیر ساخت های روانشناسی یکی از مهمترین اصول در بازارهای مالی میباشد . کنترل احساسات می تواند مانع از تصمیم گیری های اشتباه شود .یکی از مهمترین قسمت هایی که همیشه باید در ژورنال معاملاتی ثبت شود احساسات و حالات شما در زمان معامله است.

این امر سبب میشود تا در ترید های بعدی با مراجعه سریع به نوشته ها ی خود مانع از تصمیم گیری های احساسی در معاملات خود شوید.

مشخص نمودن نقاط قوت و ضعف

 

ثبت و نظارت بر تمامی معاملات و تریدر ها به شما این امکان را می دهد تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و نسبت به آنها آگاه شوید.و بعنوان یک تریدر حرفه ای تنها خود شما هستید که میتونید از طریق ثبت معاملات خود به این موارد دسترسی پیدا کرده و خودتون مشاور خودتون باشید.

بالا بردن اعتماد به نفس بعنوان یک تریدر و یا معامله گر حرفه ای

داشتن ژورنال معاملاتی ، باعث میشود که شما با دید و اعتماد بیشتری وارد بازارهای مالی شوید. ثبت تمامی عوامل مهم برای رسیدن به یک معامله سودآورو بررسی جامع بر ضرر ها به شما این اطمینان را میدهد که با دید بهتری حرکت کرده  و در پی آن با کاهش خطاها اعتماد به نفس شما نیز  بالا خواهد رفت .

نحوه استفاده از ژورنال برای بهبود عملکرد

نوشتن ژورنال ترید اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در معامله گری دارد. اما این موضوع زمانی موثر است که بتوانید از ژورنال معاملاتی به درستی استفاده کنید و نحوه استخراج اطلاعات مهم از آن را یاد بگیرید.

همان طور که در توضیحات فوق نیز به آن اشاره شد، یک ژورنال ترید باید حاوی اطلاعاتی درباره دلایل ورود، حالات احساسی و رفتاری شما باشد. با ثبت این اطلاعات برای 50 الی 100 ترید به مرور می توانید اطلاعات مهمی درباره نحوه ترید کردن خود بدست آورید.

به عنوان مثال یکی از مشکلات رایج تریدر ها ممکن است این باشد که بعد از انجام چند ترید ضررده، موقعیت های بعدی را از دست می دهند. این موضوع می تواند به دلیل ترس معامله گر باشد که در صورت ثبت حالات احساسی در ژورنال می توان به آن پی برد.

به عنوان مثال دیگر، برخی از تریدر ها ممکن است بعد از انجام چند ترید خوب و پر سود، شروع به معاملات با حجم بالا کنند. پیدا کردن چنین حالاتی قطعا با ثبت ژورنال به راحتی انجام می شود.

توصیه می شود ژورنال معاملاتی را قبل از این که حجمش زیاد شود بررسی کنید. بهترین کار برای استفاده از ژورنال ترید این است که آن را در انتهای هر روز معاملاتی یا انتهای هر هفته معاملاتی بررسی کنید

 

گردآوری : راه تجارت

برگرفته از وبسایت تریدزون

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش