تاثیر حالات روحی در ترید

تاثیر حالات روحی در ترید
کارشناسان بسیاری بر این باورند که هوش هیجانی یا EQ بسیار مهم تر از ضریب هوشی یا IQ است. در هر حال در رابطه با فعالیت در بازارهای مالی می توان تقریبا با قطعیت گفت که اولی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما با هوش ریاضی نه چندان بالا هم خواهید توانست به موفقیت نسبی در معامله گری دست یابید. اما با هوش هیجانی پایین احتمالا شکستی سخت در انتظارتان است. در واقع باید گفت که کنترل و مدیریت هیجان شرط لازم برای پیش بردن منطقی معاملات و به طور کلی هر عمل دیگری است.
ادامه مطلب

شیوه های مختلف کاهش ریسک در ترید

شیوه های مختلف کاهش ریسک در ترید
ژورنال نویسی ترید یکی از بهترین شیوه هایی است که افراد می توانند با استفاده از آن اقدام به کاهش ریسک ترید کنند. ژورنال نویسی ترید بسیار ساده است و نیازی به هزینه و ابزار زیادی ندارد. علاوه بر ژورنال نویسی ترید افراد می توانند با استفاده از روش های دیگری اقدام به کاهش ریسک در ترید کنند. برای مثال با فرا گیری آموزش های لازم و همچنین مطالعات بالا، افراد می توانند ریسک ترید را کاهش دهند. نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که ریسک ترید به طور کلی از بین نمی رود و فقط کاهش می یابد.
ادامه مطلب

نحوه نوشتن ژورنال معاملاتی

نحوه نوشتن ژورنال معاملاتی
ژورنال معاملاتی یکی از راهکار های افزایش نظم و انضباط و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت معامله گری می باشد. تمامی معامله گران حرفه ای برای خود ژورنال های معاملاتی دارند و اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل هستند. معمولا برای تریدر های مبتدی که به تازگی وارد این حوزه شده اند، نوشتن ژورنال چندان قابل درک نیست و اغلب آن ها از ساختن یک ژورنال ترید برای خودشان خودداری می کنند. اکثر افرادی مبتدی معمولا با نحوه نوشتن ژورنال چندان آشنا نیستند و تصور می کنند تنها نوشتن دلیل معامله و زمان ورود خروج کافیست. در حالی که نوشتن ژورنال نیازمند توجه به موارد متعددی است که در توضیحات زیر به طور کامل به آن می پردازیم.
ادامه مطلب

مزیت های نوشتن ژورنال معاملاتی

مزیت های نوشتن ژورنال معاملاتی
ثبت و نظارت بر تمامی معاملات و تریدر ها به شما این امکان را می دهد تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و نسبت به آنها آگاه شوید.و بعنوان یک تریدر حرفه ای تنها خود شما هستید که میتونید از طریق ثبت معاملات خود به این موارد دسترسی پیدا کرده و خودتون مشاور خودتون باشید. بالا بردن اعتماد به نفس بعنوان یک تریدر و یا معامله گر حرفه ای داشتن ژورنال معاملاتی ، باعث میشود که شما با دید و اعتماد بیشتری وارد بازارهای مالی شوید. ثبت تمامی عوامل ...
ادامه مطلب

ژورنال معاملاتی چیست ؟

ژورنال معاملاتی چیست ؟
ژورنال ترید یک پلتفرم معاملاتی است که معامله گران از آن استفاده زیادی می کنند. برای یک معامله گر داشتن این ژورنال معاملاتی تاثیر زیادی در استراتژی معامله و برنامه ریزی های او دارد. برای یک معامله موفق باید سه مورد را در نظر گرفت که شامل 1- طراحی یک روش معاملاتی 2- داشتن سیستم معاملاتی 3- بررسی عملکرد معاملات انجام شده با استفاده از ژورنال نویسی ترید (ژورنال نویسی معاملات ) است. راه تجارت
ادامه مطلب

انواع تحلیل

انواع تحلیل
تحليل بنيادين يعني اينکه ببينيم نيروهاي اجتماعي ، سياسي و اقتصادي چگونه عرضه و تقاضا در بازار را تحت تاثير قرار مي دهند . به عبارت ديگر اينه توجه خود را معطوف به افتصادهاي قوي و ضعيف بکنيم . ايده اي که پشت اين قضيه نهفته است اين است که کشوري که از لحاظ اقتصادي قوي تر است پول قوي تري هم دارد . چرا که هر چه اقتصاد يک کشور قوي تر باشد ، اعتماد ساير کشورها به پول آن کشور بيشتر است .
ادامه مطلب

آشنایی با مفاهیم اولیه در فارکس قسمت سوم

آشنایی با مفاهیم اولیه در فارکس قسمت سوم
انتخاب يک کارگزار فارکس قبل از اينکه وارد بازار فارکس شويد لازم است که يک حساب در نزد يک کارگزار فارکس بازکنيد . خب ، يک کارگزار دقيقا کيست ؟ به ساده ترين صورت ، يک کارگزار يک شخص يا يک شرکت است که براساس تصميمات معامله گر خريد يا فروش را انجام مي دهد . کارگزار ها يا همان بروکرها از طريق در يافت درصد و همچنين پول نقد کسب درآمد مي کنند . ممکن است که تعداد بسيار زياد بروکرهايي که خدمات آن لاين ارائه مي دهند ، خسته تان کند . براي اينکه تصميم بگيريد با چه بروکري کار کنيد ، لازم است که تحقيقي انجام دهيد . ايم زماني که صرف مي کنيد بينش خوبي راجع به خدمات و هزينه هاي بروکرهاي مختلف به شما مي دهد .
ادامه مطلب

آشنایی با مفاهیم اولیه در فارکس قسمت دوم

آشنایی با مفاهیم اولیه در فارکس قسمت دوم
اين پيپ ديگه چيست ؟ رايج ترين نرخ افزايش يک ارز را پيپ گويند . مثلا اگر EUR/USD از 1.2250 به 1.2251 برود ، به آن يک پيپ مي گويند . يک پيپ آخرين رقم اعشار بعد از مميز است . پيپ است که نحوه محاسبه سود و ضررتان را معلوم مي کند . از آنجاييکه که هر ارزي قيمت خودش را دارد ، لازم است که براي هر ارز پيپ خودش را محاسبه کنيم .در ارزهايي که دلار آمريکا يکي از جفت ارز است ، محاسبه پيپ به صورت زير انجام مي شود .
ادامه مطلب

آشنایی با مفاهیم اولیه در فارکس قسمت اول

آشنایی با مفاهیم اولیه در فارکس قسمت اول
در بازار فارکس شما خريد و فروش ارز مي کنيد . سيستم معامله با بازار بورس فرقي نمي کند . اگر شما تجربه اي از اين بازارها داريد ، اين مطلب را به راحتي خواهيد فهميد. هدف معامله گران در بازار فارکس اين است که يک ارز را با ارز ديگر مبادله کنند با اميد به اينکه قيمت ارزي گرفته اند در مقابل ارزي که داده اند بالا برود. نرخ تبادل ( exchange rate ) نشان دهنده نسبت ارزش يک ارز به ارز ديگر است . براي مثال نرخ تبادل USD/CHF تعيين مي کند که شما با يک فرانک سويس چند دلارآمريکا مي توانيد بخريد . يا اينکه چه مقدار فرانک سويس لازم داريد تا يک دلار آمريکا بخريد .
ادامه مطلب

فارکس چيست ؟

فارکس چيست ؟
ازآنجاييکه شما به طور فيزيکي چيزي را نمي خريد اين نوع خريد ممکن است کمي گيج کننده به نظر برسد . وقتي ارزيک کشور را مي خريد فکرکنيد که در حال خريدن سهام در آن کشور هستيد . فرض کنيد که ين ژاپن مي خريد ، اين مثل اين است که يک سهم را در اقتصاد ژاپن بخريد ، چرا که قيمت ارز يک کشور در واقع انعکاسي مستقيم از سلامت اقتصادي حال و آينده آن کشور است . به طور کلي نرخ مبادله ارز يک کشور در مقابل ارز ساير کشورها انعکاسي از وضعيت اقتصادي آن کشور درمقايسه با اقتصاد آن کشورهاست . در راه تجارت باید عالم به علم تخصصی بود
ادامه مطلب
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش