شیوه های مختلف کاهش ریسک در ترید

شیوه های مختلف کاهش ریسک در ترید

 

ژورنال نویسی ترید یکی از بهترین شیوه هایی است که افراد می توانند با استفاده از آن اقدام به کاهش ریسک ترید کنند. ژورنال نویسی ترید بسیار ساده است و نیازی به هزینه و ابزار زیادی ندارد.

علاوه بر ژورنال نویسی ترید افراد می توانند با استفاده از روش های دیگری اقدام به کاهش ریسک در ترید کنند. برای مثال با فرا گیری آموزش های لازم و همچنین مطالعات بالا، افراد می توانند ریسک ترید را کاهش دهند.

نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که ریسک ترید به طور کلی از بین نمی رود و فقط کاهش می یابد.

مورد دیگری که افراد می توانند با استفاده از آن اقدام به کاهش ریسک در ترید کنند، مقدار ریسک در هر معامله است. افراد بهتر است حداکثر و در مجموع دو درصد از موجودی اکانت خود را در هر معامله ریسک کنند. این مقدار در صورت کاهش به نیم درصد موجودی اکانت میزان معقول تری خواهد بود.

در یک جمع بندی کلی باید گفت که ژورنال نویسی ترید، ریسک کردن درصد ثابتی از موجودی اکانت معاملاتی و فراگیری آموزش های لازم می تواند سبب کاهش ریسک معاملات شود.

چگونه می بایست اقدام به ژورنال نویسی ترید کرد؟

ژورنال نویسی برای فعالان بازار های مالی به عنوان یک گنجینه شناخته می شود. افراد باید بدانند که ژورنال نویسی سبب رشد مهارت ها و همچنین بهینه تر شدن فعالیت افراد در بازار های مالی می شود. نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که معامله گران مبتدی در تهیه و یا آماده کردن ژورنال معاملاتی تنبلی می کنند. علت این تنبلی هم عدم آشنایی با مزیت های ژورنال نویسی ترید است.

ژورنال نویسی قاعده و قوانین مخصوص به خود را دارد. افراد می بایست به صورت دقیق اقدام به نوشتن مطالبی در ژورنال خود کنند که بعد ها با استفاده از آن متوجه اشتباهات خود شوند. برای نوشتن ژورنال معاملاتی افراد باید 3 مورد را در نظر بگیرند. اولین مورد علت ورود به معامله می باشد، دومین مورد نتیجه ی معامله و سومین مورد درسی که از معامله فوق گرفته اید.

در ژورنال نویسی اهمیت سه مورد فوق بسیار بالا می باشد. برای مثال در ژورنال نویسی ترید افراد می توانند به این شکل عمل کنند، در شاخص نزدک و در تایم فریم 5 دقیقه یک خط روند نزولی با یک کندل صعودی قوی شکسته شد. در صورت ورود به این معامله ریسک به ریوارد یک به سه به صورت احتمالی به دست می آید. افراد می توانند تاریخ و ساعت معامله را نیز درج کنند.

قابل ذکر است که اگر برای ورود به معامله دلیل فاندامنتالی وجود دارد، در ژورنال نویسی ترید می بایست رعایت شود.

ژورنال نویسی افراد می بایست با نوشتن نتیجه ی معامله فوق ادامه پیدا کند. پس از این که معامله ی افراد با توجه به دلیل قید شده باز شد باید منتظر نتیجه ی معامله و حرکت قیمت ماند. افراد می بایست رفتار خود در هنگام حرکت قیمت به سوی حد سود و یا حد ضرر را ثبت کنند. برای مثال در صورتی که قیمت در خلاف جهت معامله ی باز شده حرکت نماید باید مشکلات روانی ایجاد شده برای معامله گر در ژورنال نویسی به صورت تمام و کمال رعایت و ثبت شود.

برای مثال هیجان زده شدن و همچنین وحشت زده شدن جزو رفتار هایی است که معامله گران از خود بروز می دهند. این رفتار ها می بایست به صورت کاملا دقیق در ژورنال نویسی ترید ثبت و ضبط شوند.

ژورنال نویسی ممکن است کمی حوصله سر بر باشد اما زمانی که شاهد نتیجه گرفتن از این ژورنال معاملاتی باشید به هیچ عنوان نوشتن و تهیه ی آن را حوصله سر بر نخواهید دانست.

کاهش ریسک ترید با استفاده از ژورنال نویسی ترید کاملا شدنی است. افراد می بایست استمرار و دقت خود را به صورت کامل در ژورنال نویسی ترید بکار گیرند تا شاهد گرفتن نتایج بسیار خارق العاده ای از ژورنال نویسی معاملات باشند.

یکی از مزیت های ژورنال نویسی معاملاتی (ترید )

ژورنال نویسی معاملات مزیت های بسیار زیادی دارد. اولین مزیت ژورنال نویسی ترید تربیت کردن معامله گر است. معامله گر با ثبت اشتباهات خود در زمینه های مختلف و درس گرفتن از این اشتباهات منضبط تر می شود و خطا های خود را تکرار نمی کند. اجتناب کردن معامله گر از خطا های خود به صورت آگاهانه در سایه ژورنال نویسی ترید به دست آمده و تبدیل به عادت می شود.

رشد معامله گران با استفاده از تهیه ژورنال نویسی ترید سرعت بیش تری به خود می گیرد و افراد می توانند شاهد رشد خود در کم ترین زمان ممکن باشند. برای مثال در صورتی که افراد در معامله کردن عجله می کنند و یا اقدام به افزایش حجم بی رویه و هر نوع خطایی می کنند، با استفاده از ژورنال نویسی ترید می توانند متوجه عادت مخرب خود شوند و در صدد جلوگیری از انجام ناخودآگاه این اقدامات به صورت آگاهانه برآیند.

عدم تکرار اشتباهات به صورت آگاهانه به صورت اتوماتیک موجب جلوگیری از ضرر کردن افراد در بازار های مالی می شود. ژورنال نویسی ترید این امکان را برای افراد فراهم می کند تا جلوی چنین اشتباهاتی گرفته شود.

علاوه بر مشخص شدن رفتار های نادرست با استفاده ژورنال نویسی ترید افراد می توانند شاهد مشخص شدن رفتار های صحیح خود نیز باشند. افراد می توانند در ژورنال نویسی ترید اقدامات مناسب و درست خود را نیزثبت نمایند.

کاهش ریسک ترید با استفاده از ژورنال نویسی معاملاتی

کاهش ریسک ترید با استفاده از ژورنال نویسی معاملات بیش تر بر پایه ی مشخص شدن رفتار های نادرست است. نوع شخصیت افراد سبب چنین اقدامات اشتباهی می شود. این اقدامات اشتباه به صورت ناخودآگاه سبب افزایش ریسک معاملات و ضرر کردن افراد در بازار های مالی می شود. با ژورنال نویسی ترید این عادت ها مشخص می شوند و شیوه های مختلف در جهت کنترل و اصلاح این رفتار ها به کار گرفته می شود.

ژورنال نویسی ترید سبب مشخص شدن مشکلات رفتاری می شود. با مشخص شدن مشکل، رفع آن و یا حل کردن آن بسیار آسان خواهد شد.

گردآوری : راه تجارت

برگرفته از وبسایت تریدزون

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش