انواع تحلیل

تحليل بنيادين

 تحليل بنيادين يعني اينکه ببينيم نيروهاي اجتماعي ، سياسي و اقتصادي چگونه عرضه و تقاضا در بازار را تحت تاثير قرار مي دهند .  به عبارت ديگر اينه توجه خود را معطوف به افتصادهاي قوي و ضعيف بکنيم . ايده اي که پشت اين قضيه نهفته است اين است که کشوري که از لحاظ اقتصادي قوي تر است پول قوي تري هم دارد . چرا که هر چه اقتصاد يک کشور قوي تر باشد ، اعتماد ساير کشورها به پول آن کشور بيشتر است .

 براي مثال دلار آمريکا قوي شده است چرا که اقتصاد آمريکا در حال قوي شدن است .هر چه اقتصاد بهتر شود نرخ بهره براي کنترل تورم بالاتر مي رود و در نتيجه خود اين امر باعث بالاتر رفتن نرخ دلار مي شود . لب تحليل بنيادين همين است .

 تحليل تکنيکي

  تحليل تکنيکي در واقع مطالعه حرکت قيمتهاست . در يک کلمه ، تحليل تکنيکي = نمودارها . ايده ان بر اين اساس است که با نگاه به حرکت گذشته قيمتها بتوانيم حرکت آينده آنها را پيش بيني کنيم . با نگاه کردن به نمودارها شما مي توانيد روندها و الگوهايي را تشخيص بدهيد که به شما براي تشخيص  موقعيت هاي معامله کمک مي کنند .

 مهم ترين چيزي که در تحليل تکنيکي مي آموزيد  ، روند است . همه همه همه همه مردم مي گويند که " ازمعامله در جهت  روند نبيني گزند ." دليل آن اين است که احتمال کسب سود وقتي که شما يک رند را تشخيص داده و در جهت آن معامله مي کنيد بسيار زياد است .  تحليل تکنيکي به شما کمک مي کند که اين روندها را در همان ابتداي شکل گيري تشخيص داده و بيشترين سود ممکن را ببريد .

 الان ممکن است که با خودتان فکر کنيد که " اينها چه آدم هاي باهوشي هستند . از چه کلماتي استفاده مي کنند . " بنيادين " و " تکنيکي " . فکر نکنم بتونم اين چيزها رو ياد بگيرم .  اصلا خودتون را ناراحت نکنيد . بعد از اينکه اين مدرسه را تمام کنيد شما هم به باهوشي ؟ ما مي شويد .

خب ، کدام تحليل بهتر است ؟

يک سوال ميليون دلاري . در طي سفر خود به عنوان يک تريدر بلندپرواز ، هواخواهان زيادي را براي هر دو نوع تحليل پيدا مي کنيد . کساني را مي بينيد که مي گويند که تحليل بنيادي است که بازار را پيش مي برد و در نمودار هم  چيزي مشاهده شود ، تصادفي بيش نيست . از طرفي عده اي معتقدند که از آنجاييکه تحليليگران تکنيکي  به اين نوع تحليل توجه دارند و و از آنجاييکه ساير معامله گران هم اين توجه را در نظر مي گيرند الگوهاي متعارفي در بازار شکل مي گرد که مي توان آنها  را تشخيص داد و براي پيشگويي آينده از آنها استفاه کرد .

 خودتون را درگير اين نکنيد که کداميک از تحليل ها بر ديگري ارجحيت دارد ....

 به عبارت ديگر اگر مي خواهيد يک تريدر موفق فارکس بشويد بايد قادر باشيد هر دو تحليل را به طور موثر به کار بگيريد . حرفم را قبول نداريد ؟ خب ، مين جا يک مثال مي زنم که ببينيد که چگونه اکتفا کردن فقط به يک نوع تحليل مي تواند به چه مصيبتي منجر شود .

·        خب ، شما نمودارهايتان را نگاه مي کنيد و يک موقعيت خوب براي معامله را تشخيص مي دهيد .  خوشحال از پولي که قرار است از آسما ن ببارد با خودتان مي گوييد : " مرد ، تا بحال هميچنين موقعيت خوبي نديده ام . عاشقتم نمودار من ! "

·        لبخندي حاکي از رضايت بر لبان شما نقش مي بندد .( از اين لبخندها که تمام دندانهايتان معلوم مي شود ) و وارد معامله مي شويد .

·        اما صبر کنيد ! ناگهان مي بينيد که معامله تان 30 پيپ در جهت مخالف پيش بيني تان حرکت مي کند . شما نمي دانستيد که نرخ بهره براي ارز مورد معامله شما کاهش يافته و در نتيجه همه در خلاف  جهت شما معامله کرده اند .

·        خنده بر لبان شما مي ماسد و شما از دست نمودارهايتان عصباني مي شويد . کامپيوترتان را به زمين پرت مي کنيد و خرد و خميرش مي کنيد .شما مقداري پول از دست داده ايد ، کامپيوترتان هم داغون شده است و همه اش به خاطر اين است که تحليل بنيادين را ناديده گرفته ايد .

( توجه کنيد : اين داستان واقعي نبود ولي من فقط براي اينکه اهميت موضوع را برايتان روشن کنم ، کمي در مساله غلو کرد م .)

 درسته ، درسته ، داستان غم انگيزي بود ولي فکر کنم شما مساله را گرفته باشيد .

 يادتان هست که از کودکي پدرو مادرتان مي گفتند هر چيزي به اندازه اش خوب است ؟ شايد با خودتن فکر کنيد که مهمل است ، اما در بازار فرکس همين مساله در نحوه به کارگيري تحليل ها مصداق دارد . تنها به يکي از آنها اتکا نکنيد . در عوض سعي کنيد در استفاده از آنها تعادل برقرار کنيد ، چرا که تنها در آن موقع است که مي توانيد بيشترين بهره را از معامله گري ببريد .

 خلاصه  

·        دونوع شيوه براي تحليل وجود دارد : بنيادين و تکنيکي

·        تحليل بنيادين يعني تحليل بازار از طريق قدرت اقتصادي يک کشور ( مثلا با قوي تر شدن اقتصاد آمريکا دلار هم قوي تر مي شود . )

·        تحليل تکنيکي يعني تحليل حرکت قيمتها . تحليل تکنيکي = نمودارها.

·        تحليل تکنيکي به ما کمک مي کند که روندهايي را که به ما کمک مي کنند در آنها به موقعيت هاي سود آور برسيم ، تشخيص دهيم .

·        براي اينکه معامله گر موفقي باشيد بايد هردو اينها را درکنار هم داشته باشيد .

 بازار فارکس مثل يک توپ بزرگ مي ماند که در درون آن تعادلي بين فاکتورهاي تکنيکي و بنيادين برقرار مي شود ، که هر کدام نقشي در تعيين جهت بازار دارند .

همواره میتوانید معتبرترین منابع علمی در خصوص تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را در راه تجارت بیابید و استفاده کنید .

گردآوری : راه تجارت

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش