متاتریدر ۴ یا ۵ ، کدام محبوب تر است ؟

 

 

 

چرا پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ محبوبیت بالایی دارد؟

احتمالا شما هم تبلیغاتی برای متاتریدر ۵ که آخرین نسخه محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی است، دیده‌اید. متاتریدر ۵ به عنوان نسخه ارتقاء داده شده متاتریدر ۴ طراحی شده و سازنده آن هم خیلی تمایل دارد این نسخه بین مردم پذیرفته شود و بیشتر از آن استفاده کنند.
در مورد اکثر تکنولوژی‌ها، مردم معمولا به دنبال آخرین نسخه آن‌ها هستند. مثلا آخرین و جدیدترین آیفون، جدیدترین نسخه ویندوز، آخرین نسخه بازی مورد علاقه خود و …
اما چرا با وجود متاتریدر ۵، متاتریدر ۴ هنوز انقدر محبوب است؟ در واقع متاتریدر ۴ همچنان محبوب‌ترین پلتفرم معاملاتی فارکس در بین معامله‌گران است. اما برای این محبوبیت باید دلایلی وجود داشته باشد …

متاتریدر ۴ یا ۵؟

در ابتدا باید ببینیم متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ چه تفاوت‌هایی با هم دارند.
اگر به لحاظ کاربرد بازاری و معاملاتی بخواهیم این دو نرم‌افزار را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم خیلی هم فرقی ندارند. یعنی اگر متاتریدر ۵ را باز کنید، می‌بینید که تقریبا با متاتریدر ۴ یکسان است. تفاوت اصلی این دو نرم‌افزار، در ذات آن دو نهفته است: در متاتریدر ۴ از زبان برنامه‌نویسی متفاوتی استفاده شده که کار کردن با آن راحت‌تر است.
اما برای معامله‌گرانی که اکسپرت ادوایزر (EA) طراحی نمی‌کنند یا در کل برنامه خاصی برای استفاده در متاتریدر ۴ کدنویسی نمی‌کنند، یعنی تقریبا برای اکثر معامله‌گران، همین یک مورد تفاوت هم خیلی کاربردی نیست. هر دوی این متاتریدرها اندیکاتورهای یکسانی دارند و زمان اجرای معاملات هم در هر دو برنامه برابر است، حتی به لحاظ زیبایی ظاهری و گرافیکی هم هیچ تفاوت قابل توجهی بین آن‌ها وجود ندارد.
عکس
برتری یا برابری؟
برای اینکه چرا اکثر معامله‌گران همچنان با متاتریدر ۴ کار می‌کنند و از آن دست نمی‌کشند، یک توضیح کوتاه و ناامیدکننده وجود دارد: دلیلی برای کار کردن با نسخه جدیدتر نمی‌بینند.
اگرچه شرکت سازنده این برنامه سعی دارد مردم را به سمت استفاده از نسخه جدیدتر متاتریدر تشویق کند، اما مردم هنوز نسبت به متاتریدر ۴ وفادار مانده‌اند. به عبارتی دیگر، معامله‌گران هیچ برتری خاصی برای نسخه جدیدتر قائل نیستند و این دو پلتفرم معاملاتی را یکسان می‌بینند.
از طرفی دیگر، خیلی از افرادی که معامله‌گری را با متاتریدر ۴ آغاز کرده‌اند، حالا مدت‌ها است که با این پلتفرم کار می‌کنند و احساس خوب و راحتی با فضای معاملاتی آن دارند. بنابراین، لزومی نمی‌بینند که برنامه دیگری که دقیقا همان اندیکاتورها و عملکرد متاتریدر ۴ را دارد، دانلود و روی سیستم خود نصب کنند.
متاتریدر ۴ در ابتدا برای معامله‌گران فارکس طراحی شده بود و متاتریدر ۵ برای این عرضه شد که گزینه‌های معاملاتی بیشتری مانند سهام نیز به معامله‌گران ارائه کنند. اما همین مورد نیز هم‌اکنون روی متاتریدر ۴ وجود دارد. بنابراین از این لحاظ اصلا با هم تفاوتی ندارند. راه تجارت

تصمیم با مردم است
بسیاری از معامله‌گران از برنامه‌هایی روی متاتریدر ۴ استفاده می‌کنند که صرفاً مختص همین پلتفرم معاملاتی طراحی و توسعه داده شده‌اند.
از آنجاییکه زبان برنامه‌‌نویسی متاتریدر ۵ نسبت به متاتریدر ۴ متفاوت است، به همین خاطر این دسته از معامله‌گران نمی‌توانند برنامه‌هایی که سال‌ها روی متاتریدر ۴ اجرا ‌کرده‌اند را به متاتریدر ۵ منتقل کنند. بعلاوه، معامله‌گران هیچ دلیلی نمی‌بینند که بخواهند یک زبان برنامه‌نویسی جدید را از ابتدا یاد بگیرند تا صرفاً EAهای خود را از MT4 به MT5 انتقال دهند. بنابراین، چون هیچ پیشرفت خاصی در زمینه EAها، سیگنال‌دهی و کپی تریدینگ در متاتریدر ۵ مشاهده نمی‌شود، انگیزه‌ای برای کار کردن با نسخه جدید متاتریدر نیز برای معامله‌گران وجود ندارد.
همچنین، حجم مطالب و منابع موجود در سطح اینترنت که از متاتریدر ۴ پشتیبانی می‌کنند برای معامله‌گران مبتدی بسیار زیاد است. لذا حتی با اینکه نسخه جدیدتر متاتریدر معرفی شده، همچنان اکثر معامله‌گران به سمت فضای کاربری متاتریدر ۴ کشیده می‌شوند.راه تجارت

سخن پایانی

متاتریدر ۵ هیچ مشکلی ندارد و به نظر می‌رسد بالاخره در طول زمان جایگزین متاتریدر ۴ می‌شود. اما این جایگزین شدن به همین زودی‌ها هم اتفاق نمی‌افتد.
به هر صورت، متاتریدر ۴ یک پلتفرم معاملاتی خوب است، کار شما را راه می‌اندازد و اگر مشکلی با آن ندارید، می توانید همچنان از آن استفاده کنید.

شما میتوانید نرم افزار های متاتریدر 4 و 5 را از مرکز دانلود راه تجارت دریافت کنید

گردآوری در راه تجارت

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش